ŞEHİT MURAT AKDEMİR MESLEKÎ ve TEKNİK ANADOLU LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ
2023-2024
UMUDUM ÖĞRETMENİM PROJESİ
PROJENİN AMACI
Bu projeyle, İstanbul'da bulunan ebeveyn kaybı yaşayan çocukların eğitim koçluğu yöntemi ile desteklenerek öğrencilerin çok yönlü gelişimi sağlanarak akademik başarılarının artırılması hedeflemektedir. Ayrıca proje kapsamında anne veya babasını kaybeden çocuklarımıza, ailelerine, akranlarına ve öğretmenlerine eğitim faaliyetleriyle birlikte farkındalık çalışmalarının yapılması amaçlanmaktadır.
Sosyal, ekonomik, kültürel ve akademik alanlarda çeşitli problemler yaşayan yetim/öksüz çocukların; kendilerine ve çevrelerine olan güvenlerini artırmak, aileleri ve arkadaşlarıyla iyi ilişkiler geliştirebilmelerini sağlamak, sosyal-duygusal becerilerini artırmak ve yas süreçlerinde yanlarında olmak projenin amaçları arasındadır.
PROJENİN GEREKÇESİ
Türkiye'de eğitimde her bireye fırsat ve imkân eşitliği sağlanması amacı Türkiye Cumhuriyeti Anayasası ve Millî Eğitim Temel Kanunu ile yasal temellere dayandırılmıştır. Bu bağlamda eğitimde genellik ve eşitlik ilkesine göre; her yurttaş, hiçbir ayırım gözetilmeksizin öğrenim ve eğitim hakkına sahip olduğu belirtilmiştir. Kaynaştırma genelgesinde ise (a) Kanun'un 7'nci maddesinin "Eğitim Hakkı" ile 8'inci maddesinin "Fırsat ve İmkân Eşitliği" başlığı altında, "Özel eğitime ve korunmaya muhtaç çocukları yetiştirmek için özel tedbirler alınır." hükmü yer almıştır.
İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğü'nün 2019-2023 stratejik planının4.1nolu hedefi ''özel politika gerektiren gruplar ile diğer tüm öğrencilerin ortaöğretime katılımlarının artırılması, devamsızlık ve sınıf tekrarlarının azaltılmasına yönelik çalışmalar'', eylem planının 4.1.1.1 ''özel politika gerektiren grupların (kız çocukları, çalıştırılan-çalışan çocuklar, hastanede yatan çocuklar, bağımlı çocuklar, anne ve/veya babasını kaybetmiş çocuklar, anne ve/veya baba yoksunu çocuklar vs. eğitim ve öğretime erişimlerine yönelik projeler geliştirilecek ve protokoller yapılacaktır.'' maddesine göre özel politikalar gerektiren öğrencilerin desteklenmesi öngörülmektedir.
PROJEYİ YÜRÜTECEK KİŞİ/KURUM/ KURULUŞLAR
ü İstanbul Valiliği
ü İl Millî Eğitim Müdürlüğü
ü İlçe Millî Eğitim Müdürlükleri
ü İlçe RAM Müdürlükleri
ü Yerel Yönetimler
ü Sivil Toplum Kuruluşları
ü Üniversiteler
KAPSAM
İl Millî Eğitim Müdürlüğümüze bağlı devlet okullarındaki ebeveyn kaybı yaşayan çocuklar ile onların öğretmen ve velilerini kapsar.
Proje, 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılında uygulanacaktır.
Proje ekibimiz de 9 öğretmen 9 öğrencimize umut olmak için hazırlanmıştır. Görev alan tüm öğretmenlerimize teşekkür ediyoruz. Çalışmalarında başarılar diliyoruz.
PROJENİN HEDEFLERİ
Öğrencilerimizin akademik başarılarını olumsuz yönde etkileyen faktörlerin ortaya koyulması ve çözüm üretilmesi
Öğrencilerimizin sosyal ve kültürel faaliyetlere katılım oranlarının yükseltilmesi
Proje kapsamındaki öğrencilerin ihtiyaç duydukları derslerde destek kurslarına dâhil edilerek ve bireysel destekler sağlanarak başarı ortalamalarının yükseltilmesi
“Umudum Öğretmenim” projesi ile öğretmenlerimizden yetim ve aile yoksunu öğrencilere “KOÇLUK” yapmalarını istiyoruz
KOÇLUK ;
} kişinin yaşamının tüm yönlerine,
} potansiyelini en yüksek düzeyde gerçekleştirebilmesi için ;
} kendi hedeflerine ulaşmak isterken,
} kendine koyduğu sınırın ötesine geçmek amacıyla,
} cesaret veren biriyle,
} profesyonel bir ilişki içinde olmaktır.
Koçluk ile öğrencinin
Kendini tanımasına
Hedefler belirlemesine
Sorumluluk duygusu geliştirmesine
Karşılaşabileceği problemlerle baş etme becerisini geliştirmesine
yardımcı olmak amaçlanmaktadır.
ÖĞRENCİ KOÇU ;
Öğrencilerin ailesi, okulu, öğretmenleri ve arkadaşlarıyla olan ilişkilerini düzenlemesine yardım eder.
ü Öğrencilerin zaman kullanım becerilerini geliştirir.
ü Öğrencilerin motivasyonunu yüksek tutar.
ü Öğrencilerin öz güven ve öz saygı geliştirmesine destek olur.
ÖNCELİKLİ BEKLENİLEN EYLEMLER;
ü Akademik başarı analizi
İlgi ve yeteneklere göre yönlendirilmesi (resim,spor,müzik)
Devam devamsızlık takibi
Yapılabilecek faaliyetler neler olacak dersek?
Öğrencilerin destekleme yetiştirme kurslarına yönlendirilmesi.
1. Öğrencilerin katıldıkları kurslara ve derslerine devamının takip edilmesi.
2. Öğrencilere verilmiş ödevler ve sorumluluklar konusunda takipçi olunması ve destek verilmesi.
3. Verimli ders çalışma yöntemleri üzerine eğitim verilmesi.
4. Tavsiye edilmiş kitapları okumaları sağlanması.
5. Öğrencilerin okul içi sosyal etkinliklere aktif katılımının sağlanması.
6. Yetim ve öksüz öğrencilerin ailelerine veya yaşadıkları yere ziyaretlerin gerçekleştirilmesi.